Sjuk liten loppa

Då var loppan sjuk..igen! Hon har inte varit en hel vecka på dagis på fler veckor nu! Men det är väl så det är när de börjar på dagis. Nu är det hosta, feber och snorig. De ringde från dagis..fick inte tag i mig..jag var på möte..så Dick körde och hämtade henne. Hädanefter ska jag meddela växeln att de får gå igenom bortkopplingen med samtal som rör Molly. Ringde dagis när jag kom tillbaka och då sa de att hon var jättehängig och att de hade pratat med Dick och han var på väg. När Dick hämtade henne så satt hon och hängde i famnen hos en fröken med napp och snutte. Hon lämnade napp och snutte (dagisnapp o snutte) och när jag ringde Dick så var de på väg upp i hissen och då hörde jag en liten loppa som skrek: -BAAAAAPPEJ!!!!! (napp) Stackaren :( 39,1 hade hon och fick en alvedon stolpiller men den bet inte på febern så innan hon gick o la sig nu ikväll fick hon ipren..fick och fick..fick tvinga i henne den..hon hatar verkligen att ta sånt..tror det är den dumma flytande alvedonens fel som bara rann ut hela tiden..nu har vi efter min systers råd köpt flytande ipren och panodil istället. De är mycket tjockare i konsistensen och är lättare att få i en loppa som slänger sig och skriker och slåss när hon ska få sånt..

Eftersom Dick hade hämtat Molly från dagis redan så passade jag på att köra inom Linda på Unge och kolla in de nya Geggamoja kläderna (och de andra också såklart) :) Skönt att denna gången åka dit utan monster-loppan! Sist vi var där så var hon sååå busig! Jag var genomsvettig!

Är supertrött idag också så nu blir det sängen..kan ju hända att Molly vaknar inatt..men då får Dick ta henne för han ska vara hemma med henne imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0