Dålig uppdatering

Så dålig jag är på att uppdatera!! Måste skärpa mig! (hur många gånger har ni hört det förr?)

Nu vill jag verkligen ha vår. Idag fick man ju värsta vårkänslorna när solen sken, så härligt!! Nu är det tråkigt innan snön har smält undan helt. Blött och slabbigt är inte min grej och mina skor tycker inte heller om det. Nu vill man börja använda ballerinas och fina sneakers! Vårjackan är redan inköpt och hänger här och väntar..ska bara köpa mig en scarfs eller nåt till den.

Helgen som gick var ganska lugn..i lördags var vi på väla/ikea (mycket folk!!!) och sen körde vi till Råå på grillfest hos Carro o Per. Mycket trevligt som vanligt. Molly var verkligen i sitt esse och röjde som bara den. Roligt att hon är så glad i andra människor. Hon blev nog lite besviken över att Pricken (hunden) inte var hemma..hon älskar ju djur.

Ord kommer mer och mer. Lite av det hon säger nu är varm (med en jätterolig betoning ibland), kall, Giggo (Wiggo), Ua (Tuva), katten, kiss (hmm), ot (ost), oggi (yoggi), hej hej (säger hon till alla hon möter nästan), ajaj (och så håller hon upp fingret fast att hon kanske har slått i tån) kaka (fågel), acka (jacka). Längsta ordet hon säger är ju Barbapapa :) Mamma har hon börjat att säga mycket mer nu denna veckan..innan har det bara varit pappa.

I söndags var vi i Mammarp och fikade hos Anna och hennes pappa. De håller på att tapetsera om i hans hus. Blir jättebra. Roligt att komma dit och kika lite..har inte varit där på evigheter!

Nä nu ska jag gå och lägga mig..är så trött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0