Shabby Chic

Har blivit helt insnöad på inredningsstilen shabby chic! Hittade en hemsida på nätet som hade mkt fint! Gillar att blanda gammalt och nytt. Tycker om när en möbel har en historia bakom sig och att den kan fortsätta i mitt hem.

Idag testade vi en ny maträtt..Dick som kollade ut ett recept och sen handlade jag o Molly. Var gott och fick högt betyg av Molly. Här hittar ni receptet.

Idag när vi kom hem från dagis så satte vi oss i soffan och bara mös. Sen skulle det ritas, samt stoppa kritorna i munnen medans hon tittade på mig och flinade. Hon vet mkt väl om att de inte får vara i munnen. Busunge! Sen var det dags att laga middag och så kom Dick hem. Rätt som det var så började hon testa hur högt hon kunde skrika..gahhh..kan tala om att det är bra ljud i skällan. Hade fönstret öppet lite grann så hela kvarteret hörde henne nog :) AHHHHHHHHHHHHHHHHH...*skratt* AHHHHHHHHHHH *skratt* så var det typ.

Helgen som gick var härlig. Första grillningen i lördags hos Sjöö's. Erica, Anders, Dennis och Marie var där också. Trevligt! Marie gick först med lilla Milo som nu är 4 veckor men sen höll vi småbarnsföräldrar ut längst av oss :) Innan på dan var vi i Älmhult på IKEA. Köpte en gungälg till loppan..tänkte att det kunde stilla hennes gungbegär lite..men vet inte riktigt om det lyckades. Första hon säger på morgen är gunga :) Varje gång jag hämtar Molly på dagis och de är utomhus..då sitter Molly i gungan och blir gungad av de äldre barnen och hon blir skitförbannad när jag tar henne därifrån.

Igår polerade Dick den lilla röda bilen och jag dammsög båda bilarna. Sen hjälptes jag och pappa åt att fixa bort en liten sandlåda på deras tomt. Tungt var det! Sanden vägde som bara den när den var blöt. Känns gött i musklerna (!) idag.

Nu ska jag sova..ska besiktiga volvon imorrn, sen till jobbet och på kvällen är det inspark för nya kollergor. Ska bla till Farozon och käka.

Natti!

Kommentarer
Postat av: Elin

mums vilken god maträtt...får ni gärna bjuda oss på..hihi!!!

2010-04-14 @ 22:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0