Hösten är här

Nu har hösten kommit och glad är jag för det, det är årstiden då jag lever upp och får ny energi. Älskar att luften är hög, färgerna ändras på träden, det luktar gott från skogen (fast egentligen är det väl förmultningsprocessen av löven m.m som luktar..kan det lukta gott??), solen är lagom varm, man kan tända ljus och mysa under en filt i soffan..ja listan är lång! Hösten är verkligen min årstid! Love love love!!

I fredags var Elin, Roger, Wiggo, Marie T, Mads, Marie E-R och Anders här på middag. Riktigt trevligt var det...härligt gäng! Det får vi göra om. Dock misslyckades jag big time med efterrätten (chokladkaka typ)..men men så kan det gå ibland.

I lördags packade vi (och Molly packade upp det vi hade packat) och drog till Laholm. Dick skulle fota i kyrkan på Anders och Maddes bröllop och sen även på bröllopsfesten och jag och Molly skulle hänga i syrrans hus och hjälpa mamma och pappa att passa kidsen. Hannes och Harry skulle vara näbbar och de var så otroligt duktiga i kyrkan, stor eloge till dem. Gick bra att passa dem sen också trots att Charlie var lite sjuker. Vid 00:45 messade Dick och då tassade jag ut i pyjamas och hjälpte honom att bära in alla bröllopspresentern i hallen. Sen var det sovdags igen..sov på några stolsdynor, men det gick bra ändå :) Vid 06:50 vaknade jag av någon stod i rummet och sa -heeeeeeej, heeeeeej. Det var Charlie som säkert tyckte vi var knasiga som låg och sov i hans rum. Han skulle bara in och hämta en leksakskaffebryggare som han sen fyllde med vatten på toan och gick in med till sin mamma och pappa..vet inte riktigt vad som hände med det dära vattnet :) Molly vaknade och ville ha sin välling, och sen skulle hon inte somna om så hon fick följa med sin mormor och morfar för att handla frallor till frukost. Under tiden plockade jag ur diskmaskinen, fixade kaffe m.m Mumsigt med frukost sen. Vid halv tio masade sig Helen och Fredrik upp..trötta som få, men det är förståligt när man kommer hem 04:00 :) På eftermiddagen körde vi med Hannes på fotbollsträning och Dick fotade. Fick en riktigt bra bild på Hannes när han precis har räddat ett hårt skott, han ville vara målvakt hela tiden. Man ser riktigt lyckan i hans ansikte. Körde sen hemåt och efter 2 stopp på vägen med avlämnade av skor och kamera så var vi hemma.

Molly sov ända tills 08:15..var nån månad sen hon sov så länge. Sen bar det av ner till BVC. Loppan hade bara gått upp 90g och växt ½ cm på en månad så det var ju inte bra så nu ska vi ha en massa fett i maten samt ha följande matschema: morgon: välling, fmfika: macka, lunch: mat, emfika: gröt, middag: vår mat, kväll: välling. Idag orkade hon inte vällingen på kvällen..jaja får väl in rätt rutin på det sen. 8120g väger hon nu och är 70½ cm lång.

Efter BVC gick vi upp till öppna förskolan så loppan fick busa av sig med kompisarna. Sen var det hem och dags för lunch. Molly åt upp nästan all mat innan hon började spotta och fräsa ut den..tramsa! La henne sen i sängen och hon slocknade direkt så jag la mig också..sen sov vi i 2½ timme...gött!!

Tog oss sedan en promenad och gick och handlade och hämtade ut ett paket på posten. Gick hem till Sjöö's och lämnade en tröja till Wiggo. Sen fick jag och Elin för oss att åka in till stan för vi hade faktiskt 25%-rabattkuponger på Kappahl som gick ut idag så Roger fick snällt ställa upp och ha hand om båda kidsen. Som sagt så åkte vi in till stan..såg en bisarr grej medans jag väntade på att Elin skulle betala parkeringsbiljetten..en tjej stod med sin hund (nån sån stor brun vakthundsliknade) och så går en man förbi och hunden hoppar upp och hugger tag i mannens arm..han tappar sina nycklar och kollar jackan och armen..tjejen håller i hunden och säger inget till mannen..inte förrens mannen säger nåt som jag inte hör så säger hon i snäsig ton..ja han tyckte väl att du såg farlig ut. Hur kan man säga så?? En annan hade fått spel och kollat så han var ok och hur det hade gått med armen och jackan, bett om ursäkt m.m..nää inget sånt.. Mannen stod bara och tittade på henne en stund och sen gick han..
Köpte bara en mössa till Molly..30:- blev det med rabattkupongen..hehe. Såg ett par snygga jeans i strl 86 (men med mudd på) som hon nog hade kunnat ha..de har 25% på byxor i 3 veckor så de får kanske följa med hem nån dag..

Väl hemma sen så käkade först Molly som var jättehungrig och trött och sen käkade jag och Dick baconpannkaka med stuvad spenat och lingon..mumma! Gjorde en liten ungspannkaka med skinka i som jag tänkte att Molly kunde få testa imorrn..dock utan spenat men kanske med kokta morötter till.

Blev ett långt inlägg det här :) Nu väntar sängen!


Update:
Glömde att länka till både syrran och Dicks bloggar: http://www.nilsson.bz/wordpress/ och http://lensworks.org/blog/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0