Lite lycka

Att lycka kan komma utav något så enkelt. Lycka för mig ikväll var att vi hade storhandlat..kyl och frys full, lägenheten är nystädad, tända ljus, tvättkorgarna är tomma, tvätten är vikt, diskmaskinen tömd..kunde bara sätta sig ner och göra vad man vill.

Det som däremot tankarna kretsar runt just nu är att Molly typ inte äter..idag har hon ätit ½ macka, 1 yoggi, lite mat, välling på morgonen (ville inte ha på kvällen), lite äpple. Hon är så tramsig med maten..lunchen åt hon tre tuggor sen knep hon ihop munnen och vände bort huvudet..tänkte att hon vill kanske äta själv..då tar hon upp maten i handen och sen släpper hon den på ena sidan stolen och tittar på mig och flinar. Ikväll ville hon inte käka välling heller..bara tar flaskan och stoppar den till munnen..dricker lite sen flinar hon och gör billjud så vällingen sprutar ut..sen vill hon inte ha mer..bara skrattar och flinar. Ska ringa BVC imorrn och prata med dem och se vad de säger..kvittar dessutom om det är jag eller Dick som ger henne maten. Blit tokig på henne..hon har ju liksom inte så mkt att ta av..

Idag skulle jag egentligen träffat jobbat och gått ut och ätit och gått en vandring på stan och fått en guidening ang konstverken som finns lite varstanns. Men så blev det inte..en arbetskamrat fick ett tråkigt besked idag ang en anhörig så vi ställde in. Pappa kom på fika iallafall, bjöd på äppelpajen och den va helt ok. Molly och morfar busade lite grann men sen blev morfar trött och somnade in hårt på soffan, gick då och la Molly också. Så här satt jag med två sömntutor.

På kvällen körde jag, Dick och Molly in till Coop och storhandlade så nu har vi fullt i frys och kyl..skönt!!

Nu blir det nog sängen snart..är en tröttis idag. Bahh måste dock rensa kattlådan först..inte roligt!

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja tänk vad lite lycka kan få en på bättre humör, hoppas din arbetskompis kan få en del av det mitt i det trista för det behöver man.



Härligt att storhandla ända tills man kommer till kassan....

2009-10-01 @ 22:23:46
Postat av: Helena

Glömde skriva att jag hoppas Molly skärper sig och det e nog vettigt att kolla med Bcv för hennes del eller ring ner till läkaren/sjukvårdsupplysningen så får man deras syn också. Vi använder just sjukvårdsupplysningen oftare än bvc, fast idag va det akuten igen....kolla bloggen orkar inte förklara och nu ska jag söva....

2009-10-01 @ 22:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0