Igångsatt idag för 1 år sedan

Idag är det 1 år sedan jag blev igångsatt..kl 09:00 var det dags att åka till Helsingborg. Regnade och var dåligt väder. Efter att fått de dära pillerna uppstuckna så fick vi vänta och vänta och vänta. Fick nya vid 15-tiden och då började det komma igång. Vid 17-tiden kom värkarna igång rejält och då var det duschande till en början sen pallade jag inte det mer..då blev det sängläge och lustgas..som blev min bästa vän :) Vid 19 skulle de sätta in dropp för att jag skulle få ryggbedövningen..oh my god..de försökte och försökte. 2 st var de..men det gick inte..till sist fick de kalla på narkos som till sist (efter många försök) fick in nålen i handen...då hade det gått 1 timme sen första försöket. Men brydde mig inte för jag var då ganska hög på lustgasen..hehe. Skulle säga mitt namn...gick inget vidare..fast jag tyckte att jag sa det jättebra men Dick berättade sen att jag bara pladdrade nåt. Sen kom en läkare och la ryggbedövningen..gjorde inte ont alls!! Sen skulle vi vänta en kvart..hände nada...hade lika ont..så han fick komma igen..visade sig att bedövningen bara hade tagit ryggen..inte magen..så han satte den vid en annan kota.då hände det grejer..smärtan bara försvann. Skönt att kunna vila lite..fast det varade inte jättelänge för rätt som det var bara satte jag mig upp och sa (läs skrek) till Dick..Jag måste spyyyyyyy! Kastade mig över sängkanten men jag slutade må illa..då var det krystvärkarna som kom. Fick ha lustgasen som hjälp att andas..gick superbra! Tyckte inte att krystvärkarna var så jobbiga om man jämför med de "vanliga". Här gick ju all kraft åt till att krysta. Allt gick väldigt bra och 01:41 2008-10-22 ploppade en liten loppa ut. Vilken mäktig känsla det var att få upp den varm och blöta varelsen på magen. Hon hade lite lite gulsot så hon var så fin i hyn direkt..inga märken eller nåt. 3480g och var 50cm lång. Dick fick sen hålla henne och jag hade nästan glömt att moderkakan också skulle ut..gick jättesnabbt och sen sydde de lite grann på plats. Jag var knappt trött men hade en sambo som såg helt förstörd ut! :)  Åt världens godaste mackor och efter nån timme kom vi ner till vårt rum. Jag ville gå bort dit men nehe man skulle åka rullstol. Bjuder idag på lite bilder från loppans första timmar.








Utsikten är från vårt förlossningsrum..hade underbar utsikt..såg ut över sundet så det är Danmark man ser :)

Nu ska jag slå in Mollys presenter och så ska jag lägga upp en bild på en annan klänning från Vintage-kollektionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0