1 år sedan

Idag är det 1 år sedan vattnet gick. Tänk vad tiden gått fort!! Gick runt 8 på morgonen när jag bara skulle vända mig i sängen..oh oh...Diiiiiiiiiiick vattnet har gått! Han for upp och såg helt förvirrad ut :) Sen kom nån dags farande fram och tillbaka till Helsingborg för undersökningar för värkarna kom ju inte gång på riktigt..hade dock så mycket värkar att jag inte kunde ligga ner..satt i soffan och sov typ. Haha och Dick låg på andra soffan och så fort jag fick en värk så klickade han på datorn i ett sånt dära värkprogram..är det inte typiskt för såna datanördar som vi är ;)

Helgen har gått och jag har inte bloggat. Har inte haft ork eller lust eller tid. I fredags var Elin, Roger, Wiggo, Louise och Tobbe här..käkade pain riche (eller hur det stavas), kallrökt lax, oliver, ostar, parmesan i nån sorts sås, serranoskinka, vindruvor, ungsrostade amandine potatis, kex, kycklingspett, ölkorvar m.m Sen ett gott vin till det..mums!! Kollade sen på Idol och snackade en massa. Trevlig kväll! Barnen var riktigt duktiga och somnade sött i sängarna.

I lördags kom Dicks mamma och hans syster vid lunch eftersom de skulle vara barnvakter till Molly. Käkade rester från fredagens festligheter och sen gjorde vi vid oss och vid 15 körde jag, Dick, Elin och Roger mot Limhamn. Anna och Daniel har flyttat hem från Kalmar och hittade en superfin lägenhet i Limhamn. De lyckas alltid med att finna speciella lägenheter. Tyvärr var inte Daniel hemma, han hade fått jobb på en båt och är borta en månad. Vi bjöds på en delikat middag bestående av ankbröst, karamelliserade potatisar, savoykål med grädde och apelsinsås. Sååå gudomligt gott var det! Anna är verkligen en duktig kock! Drack vin, mojitobål och tilltugg och vid 23 lämnade vi partajet och begav oss hemåt. Dick som hållit sig till coca cola hela kvällen körde ju såklart hem. Det komiska var att vi egentligen skulle sovit hos Anna men när det inte blev så så sov vi hos Elin och Roger istället eftersom Carina och Jonna låg i våra sängar. Komiskt att sova hos dem som bor 200 meter från oss :)

Sov gott iallafall och vid halv nio vandrade jag upp i tron om att Wiggo var uppe och röjde men icke! Hela huset var knäpptyst och då jag tittade in i Wiggos rum satt han och lekten i sängen. Då han såg mig flinade han bara..såg väl rolig ut med håret på ända :) Dock blev det mer liv i han när jag gick på toa och han var kvar i sängen så då väckte han sin mamma och pappa iallafall..medans Dick inte rörde en fena. Käkade god frukost och sen körde vi upp till Kuran. Hade gått bra med Molly, hon hade varit busig och hade nog kört med dem lite ;) Körde sen ut till mamma och pappa en runda och käkade renskavsgryta..men jag fick tokont i magen. Vet inte om det är kantarellerna i..magen typ krampar och det gör riktigt ont. Läste nånstanns att man kan får magknip av trattkantareller.

Idag var vi på BVC för 1 årskontroll samt vaccination. Hon hade gått upp 240g och växt ½ cm men det var ok för hennes ålder. Hon var ju även sjuk en period då hon inte åt så det kan ju spela in att hon inte gått upp så mycket. Nu äter hon jättebra. Burkmat är rätt tråkigt tycker hon, nu är det vår mat som gäller. Vaccinationen gick bra, första benet sa hon typ bara öh men andra benet så blev hon lite ledsen och det kom lite tårar. Men den andra sprutan gör ondare sa Anna. När Molly tittat lite på en NallePuh grej så blev hon glad igen. Reagerade på vaccinet gjorde hon efter att hon sovit på eftermiddagen. När jag la henne var hon glad och när hon sen vaknade efter 1 ½ tim så var hon såååå ledsen, bara grät och skrek och var varm. Inget var bra, ville inte vara på golvet och la jag henne på våra sängar och la mig bredvid så grät hon. Ville bara hänga på mig och trycka huvudet mot min hals. Då var hon rätt lugn. Fick i henne alvedon och efter ett tag blev hon gladare och ville leka lite. Märkte innan jag skulle på vattengympa att hon började bli likadan så Dick gav henne alvedon innan läggsdags och sen hade hon vaknat en gång och varit orolig. Får se hur natten blir men hon har inte vaknat sen jag kom hem iallafall.

Blev ett långt inlägg idag :) Nu blir det sängen, ska upp och promenixa imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0