Längesedan

Nu var det ett tag sedan igen! Måååste skärpa mig!

Vad har hänt sen sist? Jo Marie och Ante har fått en liten Malte! I torsdags kl 04:19 kom underverkt till världen, 4285g och 52,5 cm lång. Ska bli så skoj att träffa den nyblivna familjemedlemmen.

Jag och Dick tog svininfluensasprutan i torsdags..kändes ingenting att ta den men fy f*n vad ont jag hade i armen i fredags. Kändes som om jag hade blivit misshandlad, värkt och brände konstant. Dick hade inte alls så ont men han fick feber och halsont som var borta på fredagskvällen. Gjorde lite mindre ont i lördags i armen men den var svullen och röd..såg att den var svullen genom tröjan t.o.m. Idag känns det bara som ett blåmärke och lite svullet samt att man känner en stor knöl. Aja, är väl bättre att få lite såna biverkningar än att få influensan. Verkar som om Molly snart ska få en kallelse för sprutan också.

I fredags var det dags för tjejfest med girlsen på jobbet! Var hemma hos Karro och det var superskoj! Dick kom och hämtade mig vid 00:15..skulle ju ändå upp dan efter i tid.

I lördags åkte vi till blekinge på förmiddagen. Skulle hälsa på Dicks pappa med familj i Lyckeby. De har flyttat till ett radhus i väntan på att de ska bygga nytt hus. Var jättemysigt och precis lagom. Molly stormtrivdes och höll låda hela helgen. Hon fick sina 1 års presenter..jättefina var de! Klänning, body och en djur-keyboard samt pengar. På kvällen käkade och drack vi gott! På söndagen var det dags för söndagsmiddag hos Mollys gammelfarmor. Plommonspäckad stek, potatis, sås, brysselkål och ärtor...sååå gott! Sen äppelpaj på det!

Körde hem vid 15-tiden och körde direkt till familjen Sjöö och träffade Anna och Daniel. Mysigt! Molly fick 1 års present av dem också. Jättesöta jeans och body samt en lurvig vit mössa med öron på..hon är så gullig i den!
Roligt att träffa dem!

Idag var det dags för jobb igen, var lite seg imorse och tog en halvtimmes sovmorgon. Hade administrativt möte i eftermiddags..kommer kanske att hända lite..kanske stoooor omflyttning av alla..isåfall ska jag och min avdelning in i andra korridoren..hoppas isåfall på utsikt mot torget :) Och imorrn förmiddag e det möte med byggavdelningen..kanske ska hamna några såna arbetsuppgifter på oss..spännande att se vad..och nästa v ska jag och en till på min avdelning lyssna på en EU-samordnare..är det intressant så ska kanske jag tacka ja till att vara EU-kontakt på vårt kontor.

Men nu är det dags för sängen...sova sova sova!!

Kommentarer
Postat av: Thesse

Usch ja..sprutan var inget skoj att ta...tur man blev bra igen efter ett par dagar =) Händer mycket på ditt jobb num, skoj =)

Verka som ni hade haft en mysig helg i karlskrona..måste se kläderna Molly fått av sina släktingar å Anna =)



kram

2009-11-17 @ 21:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0