Helgen över

Då var denna helgen över. Har jobbat 1 vecka..känns bra faktiskt. Var lite nervös över att komma tillbaka men det har varit roligt än så länge.

I torsdags var vi ute med Mia (min vikarie) och käkade och bowlade på Zuperbowl. Var skoj!

I fredags var jag supertrött fast att jag inte drack nåt i torsdags. Var riktigt jobbigt att gå upp. Var ute på lunchen en runda och hittade ett par leggings som jag letat efter jättelänge..såna som ser ut som läderbyxor typ. Så de fick följa med hem. När jag kom hem så kelade jag lite med Molly och sen skulle jag gå in i sovrummet och hon kröp efter..när jag vänder mig om kommer hon i en rasande fart och får in armen under sig och halkar och trillar rak ner i golvet med munnen. Ramaskrik från henne uppstod och jag tog upp henne och gick ut i köket till Dick..han bara tittar på mig och säger -hon blöder ju!! Då rinner blodet ur munnen på henne, både hon och jag blev helt blodiga. Lyckades stoppa blödningen och vi spolade nappen i kallt vatten flera gånger som hon kunde sutta på. Tänderna såg ok ut och Dick fick tag i sjukvårdsupplysningen senare på kvällen och de tyckte inte att vi behövde åka och kolla det. Men det var läskigt! Sen kom Roger och Wiggo och vi käkade tacopaj och drack vin.

I lördags gjorde vi inte mkt på dan, promenixade och slappade. Sen vid halv sju lämnade vi Mollan hos brorsan, Katta och Malte. De skulle passa henne medans vi var på baluns i stan hos Erica och Anders. Det hade gått jättebra! Och festen var också trevlig, stort och mysigt hus de har skaffat! Skoj att träffa alla, man träffar ju inte alla så ofta längre..blir ju så. Drack vitt vin men usch o fy och blä vad det är räligt att "festa" på..drack nog bara 3-4 små glas..sen fick det vara nog...smaken stod mig upp i halsen. Ett glas är gott ibland men annars håller jag mig till rödvin.

Idag har vi mest slappat och promenixat. Körde ut till mamma och pappa en runda på em och sa grattis till pappa på fars dag. När vi kom hem vid 19 så slocknade Molly direkt! Var jättetrött. Imorse vaknade hon redan 05:30 och sen somnade hon om och sov till 08:45. Det tackar vi för..vi var lite trötta idag.

Nä då är det snart dags för sängen..ny jobbevecka börjar imorgon! Längtar tills nästa helg..tjejfest med girlsen på jobbet på fredag och på lördag drar vi till Karlskrona.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0