Karlskrona-helg

Igår drog vi österut till Karlskrona. Eller ja till Jämjö och Lyckeby..men det e i Karlskrona kommun iallafall :) Åkte hem till Dicks mamma med familj o Jämjö först. När vi kom dit var det mumsig semla och kaffe..gott! Sen promenixade vi till Mats och Helen (grannarna). De ville så gärna kika på Molly-busan. Fick en fin present..en tröja..tack tack! Promenixade sen hem och då var det dags för wok-mat..gott gott! Kollade på lite filmer från när Dick, Jonna och Robin var små..hihi så sött! Robin var värsta traggisen när han var liten. Sen blev det melodifestivalen..tyckte att det var en helt ok omgång. Jag gillade star pilots  låt..fast visst var den lika nån annan låt? Gick o la oss ganska tidigt..eller ja tidigt och tidigt..halv tolv var klockan nog.

Sov inte bra alls..för det första snarkade Dick som en galning och sen snodde han mina kuddar ett antal gånger, puttade ut mig från sängen och satte en armbåde i sidan på mig...grrrr! Plus att jag låg ytterst så vem fick ta och sätta i Mollys napp när den hade åkt ut och hon vaknade? Sen vaknade Molly vid 8:15 så då fick hon mat och sen hade jag tänkt att Dick kunde gå ner med Molly till sin farmor så hade kanske jag kunnat vila lite till..men icke..fick knappt liv i honom så jag satte på mig en huvtröja och gick sen ner i pyjamasen och käkade frulle..tog mig en välbehövlig kopp kaffe. 9:30 behagade prinsen på ärten att komma ner han också. Aja dessa karlar..

Vid 12-tiden sa vi adjökens till Jämjö och åkte till Lyckeby. Där var Dicks pappa, styvmamma Lille-Mor, syster Tette och pojkvännen Jimmy, syster Ida och Dicks farmor + 3 hundar och 1 katt. Käkade mumsig kycklinggryta med ris och se bjöds det på vit chokladmoussetårta med passionsfrukt ovanpå..oj oj oj...farligt god!! Kollade på bilderna från dopet och Molly höll låda som vanligt. Sen var det dags för hemfärd vid 17-tiden. Trodde att Molly skulle sova hela vägen hem för hon hade bara sovit ca 20 min på hela dan...tji fick vi för i Mörrum vaknade lilla loppan med ett stortjut och grät och grät och grät..fick stanna..ammade men det blev hon inte nöjd med alls..försökte lugna henne på alla sätt och vis..blev lite lugn när hon fick titta på alla bilarna som körde förbi men när vi satte henne i bilstolen igen så började hon stortjuta..tills sist sa vi att vi får köra ändå..Dick försökte med nappen och klappade henne på kinden m.m..fick sen stanna vid Kristianstad igen  och flytta bak hela bilstolen till mig..vid Önnestad hade jag fått henne att sluta gråta..innan dess hade jag försökt trycka i henne kall ersättning som bara kom ut igen och sen hade hon fåt sitta och pilla på mina händer så som hon gillar..känns detta igen Elin? Från en viss Laholms-resa? Sen sov hon ända tills vi kom til Hemköp..var tvungen att in och handla bröd så då fick Dick hoppa bak till henne..var ledsen ända tills vi kom hem...då blev sötnosen glad och tjoade och traggade som vanligt..fattar inte vad det var med henne...hon längtade kanske hem? :) Senare när vi badade henne busade hon som bara den med Dick..hon ser så lurig ut ibland..plaskade och satte fötterna vid kanten på badbaljan och sköt ifrån.

Testade förresten broccolipurén igår...Molly gillade inte den alls..sen fick hon blåbärspuré till efterrätt..det var sådär tyckte hon..oj vad kladdigt det var med blåbär..gäller att hon inte har "fin-kläderna" på :)

Nu ska jag sova..trots att min sängranne snarkar..hehe! Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0