Blir tokig

Gahh..blir tokig på programmet Unga mödrar på 5:an..eller ja..det e egentligen inte programmet i sig men en av mammorna där..Malou Stella tror jag hon heter...vill inte byta blöjan på sitt barn för det luktar illa och att han rör sig på skötbordet...hon hade inte ens sitt barn i samma rum som sig själv utan han fick sova hos hennes mamma..för hon behövde ju sova...får nästintill hjärtklappning när jag ser det..läste även nånstanns att hon hade sagt nåt i stil med att anledningen till att hon blev gravid var att läkaren tyckte att hon var för ung för p-piller..

Idag var det frukost på Sandys med Elin, Wiggo, Thesse, Jocke, Wille, Mia och Tuva. Va mysigt och mumsigt..gott att sätta sig till typ dukat bord med ägg och frallor och annat mumsigt :) Satt där från 09:30 till typ 12:30..eller nåt.. Gick sen in på Nappe..hade fått in fina kläder..köpte dock inga kläder...eller ja..köpte en bib till..är ju också ett klädesplagg i och för sig :) Har gjort av med hennes cerise-färgade så jag köpte en ny.

Väl hemma blev det slappe..Molly käkade palternackspuré och aprikospuré till efterrätt. Är ju fortfarande typ smakisportioner så hon fick ersättning efter det så hon blev mätt..sen la jag henne på lekmattan och så la jag mig bredvid..efter ett tag kom även Fritz (en av katterna) och la sig hos oss..sen somnade vi alla tre där..vaknade när Dick ringde vid 17-tiden då han körde från jobbet. Stackaren möttes av en tjurig sambo i telefonen..haha..blir ju så sur när jag blir väckt bara sådär..speciellt när jag somnar på dan..haha..inget bra..

Gav Molly gröt när han kom hem så firrade han middagen. Molly blev totalt nerkladdad idag..var inte tillräckligt uppmärksam så hon kladdade med händerna i gröten och sen i ansiktet och höll på..haha men så e det ju..hon vill ju känna på vad hon käkar och kladd går ju alltid att få bort..om det inte blåbär..det måste vara det mest opraktiska.. Hade på henne en haklapp som man drar över huvudet..ingen bra idé kom vi fram till..den var ju totalt nersölad av gröt och var tvungen att dras bakåt typ så hade hon inte gröt i fejset innan så hade hon det efter att vi dragit av den..blev en helrenovering på henne..nya kläder och tvättning.

Vid 19:20 stack Dick till innebandyträningen så då la vi oss på lekmattan igen och mös.

Nä nu ska jag hoppa i säng..natti natti!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vi glömde ju promenaden idag! Blev bara tragg o ätande. hihi!

2009-03-10 @ 23:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0