Ett tag sen..igen

Nä nu får jag allt bättra mig på att blogga..eller vad säger ni?

I helgen var det bröllop för Thesse och Jocke. Så fina de var..man blir allt lite sugen själv. På kvällen och natten passade jag och Dick Wille..han var så snäll så och Molly tyckte nog att det var skoj med en kompis att busa med hela kvällen. Dan efter kom det nygifta paret och hämtade Wille vid halv tolv-tiden. Satt och pratade lite och sen drog vi oss ut på vägarna och styrde kosan mot blekinge. Körde inom Lyckeby och hälsade på Dicks pappa, Ida, Tette, Jimmy och Dicks farmor sen körde vi till Jämjö där vi skulle sova. Loppan var uppe ganska länge och sen somnade hon som en stock efter busande med faster och farmor.

I måndags var det dags för Robins student. Kallt och regnigt..stod och väntade i typ 40 min innan de kom ut och då var jag genomblöt om fötterna och händerna hade fastnat i ett krampaktigt läge på vagnen..frös som bara den. Hemma i Jämjö igen fick loppan gröt och när Dicks moster med familj kom blev hon väldigt främmande..blev ledsen men ville ändå kika på dem och var intresserad. Satt ute i tält och åt god mat..typ exotisk planka. Körde sen hem vid 21-tiden och var hemma 23.

I onsdags var det frukostdejt hos Thesse och Wille..var trevligt som vanligt och väldans gott :) Gick sen upp till Katta och Malte för mer fika..kollade även in deras nya bil. Superfin! På kvällen åkte vi upp till Thesse och Wille igen och kollade på fotbollen och traggade..Molly hade sin sverigedress på sig..sött :)

Idag var jag inne på jobbet på ett möte..var ett telefonmöte med flera andra kommuner i sverige ang ett nytt diariesystem som vi ska ha..såg riktigt bra ut..var trevligt att prata lite jobb. Molly var hos Anneli, Nisse, Emilia och Eliaz. Hade gått jättebra och hon sov när jag skulle hämta henne. Så jag körde iväg och handlade och när jag kom tillbaka sov hon fortfarande men då fick jag väcka henne.

Jag sålde en klänning idag på Tradera..har använt den 1 gång (på Elin och Rogers bröllop) och den passar inte över boobisarna längre så då tänkte jag att då kan den lika gärna säljas. Köpte den på H&M..gav 349:- och budgivningen slutade på 510:-!! Gött! Ska rota fram lika andra klänningar och sälja dem också tänkte jag.

Nu ska det sovas här..partaj imorrn ju. Natti!

Kommentarer
Postat av: Thesse

kul att du skriver igen =) Molly var såååå söt i sverigedressen!!!! kramisar

2009-06-12 @ 11:07:48
Postat av: Jenny

Ja, skärpning på bloggandet ;) Åh, den fina klänningen! Den hade ja aldrig kunnat sälja.Hade haft den kvar bara för att den e så fin. Schysst att få lite mer money för den:) Hörs gumman, ta hand om er, puss!

2009-06-13 @ 12:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0