Rockabillypartaj

I helgen var det partajet som vi alla gått och väntat efter..25, 30 och 50-års fest med Rockabillytema!! Oj vad man har letat kläder och hållt på inför denna baluns..men roligt har det varit..älskar utklädningspartaj! Och roligt hade vi på festen också.

Började med att jag gick ner till Sjöö's vid 15-tiden. Jag och Elin skulle styla oss tillsammans hade vi tänkt. Drack lite cider och fixade till oss. Sen vid halv fem kom Dick, Mia, Mogge, Louise och Tobbe också dit. Vi drack lite grann och traggade. Sen var det dags att åka till Mala där festen skulle hållas. Bjöds på öl och sen käkade vi hamburgare, korv, potatissallad m.m. Var sjukt sjukt sjukt varmt i lokalen men det gick ändå, fick gå ut och svalka oss lite då och då. Senare intog vi en delikat fika bestående av kladdkaka, grädde och glass. Smarrigt värre! Kändes som om jag under kvällen drack av alla sorter som fanns..öl, rött vin, vitt vin, rosé vin, Mias specialare, cider, piggelin-drink..men jag mådde ändå bra dagen efter..trots den tok blandningen! Var nog vattnet som jag drack emellan (när jag tilläts att dricka det och inte Elin hinkade i sig det :) ). Oj får ju inte glömma att jag kom 3:a eller var det 4:a i tävlingen som anordnades..de bäst utklädda..alla fick rösta och skriva ett namn. Skoj att man hade lyckats med stilen iallafall!

Var en mycket trevlig kväll som avslutades i hyfsad tid för mig, Dick, Elin, Roger, Mia och Mogge..vi tog en taxibuss hem med  världens sämsta chaufför..han borde inte få ha ett serviceyrke..han sa typ två ord på hela vägen..nej när Roger frågade om fast pris och 460:- när han sa priset på resan när vi var framme. Han sa inte ens nåt Elin började prata om att vi skulle smita och ta springnota..hehe. :)

Molly passades av hennes farmor och faster..hade gått jättebra..skönt! Jag och Dick sov i extrarummet här på Kuran så sov Jonna och Carina inne i våra sängar hos Molly. Skönt att sova ut lite..fast vi sov inte så jättelänge ändå..man är ju van att vakna en viss tid.

Delar med mig en bild på mig och Dick från festen. Snodde bilden från Mia..hade ingen bild på oss själv. Tack Mia :)



Idag hängde jag och Molly med mamma och pappa till ett ställe som hette Hillesgården. Skulle gått in på mini-zooet och det dära men så började det torna upp stora mörka moln och eftersom vi inte hade hunnit gå igenom allt innan det hade börjat att regna så hoppade vi det och mycket riktigt när vi hade kört en liten bit hemåt började det ösregna. Gick iallafall i några butiker där och kollade.

Kollar på Transformers- Revenge of the fallen..kollar lite då och då så jag har inte riktigt kommit in i den..känns som om den har börjat komma igång nu och nu är den nog snart slut. Aja ska inte säga för mycket eftersom jag bara har tittat med ett halvt öga. Natti!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Trams o dricka vatten, hihi el inte!!:) Men ditt vatten va gott.

Håller med om taxichaffisen, inte ens godis ville han ha som vi bjöd på, skulle tatt den där springnotan ändå!

Ses

kram

2009-07-07 @ 22:59:23
Postat av: Mia

Ja! Springnota hade varit kanon, känns inte som om man direkt vill bidra till hans lön =)

Ni var skitsnygga Anna!!!

Kramisar

2009-07-08 @ 13:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0