Blekingeland

Är just nu i Blekinge..rättare sagt i Jämjö som ligger utanför Karlskrona. Dicks mamma med familj bor här och nu har jag, Dick och Molly invaderat huset och tänkte spendera lite semester här :)

Hade tänkt att köra direkt efter lunch idag men vi kom inte iväg förrens halv tre..hade lite att fixa med innan. Jag körde halva sträckan sen höll jag på att somna så då fick vi byta. Blev så sjukt trött..skyller på vädret. Somnade gott i baksätet sen..vaknade när vi hade 1 mil kvar. Gött! Molly blev som galen i Zicco (hunden), hon skrattade och tjoade och höll på. Sover i Jonnas (Dicks syster) rum..hon den stackaren får sova i datorrummet...fast hon har valt det själv..snällt av henne. Jag är ju allergisk mot hundar och i hennes rum får inte hunden vara så här går det ganska ok att sova.

Igår var det mamma, pappa- och barnträff hos Leona, Pierre och Benton. Det var väldigt trevligt. Grillade och drack gott. Dick hade fixat marinaden till våra karrébitar..var väldigt lyckad kombo..whisky, soja, timjan, rapsolja och grillkrydda..mmm! Leona hade bakat världens godaste brownies och kladdkaka till efterrätt. Satt ute hela kvällen och det var en helt underbar kväll, blev lite kyligt på slutet men med filtar och jackor fixades det lätt. Molly somnade ute i vagnen och sussade sött i carporten..låg inbäddad i tjockt täcke, regnskydd och myggnät :). Hon var så trött när vi kom hem och skulle ta över henne till sängen..hon hade gärna sovit ute hela natten.

Nä nu ska jag sova..imorrn bär det av in till Karlskrona-city för en liten shoppingtur..kanske och glassätning på Glassiären (ett måste när man besöker Karlskrona). På kvällen blir det grillning och firande av svärmor som fyller 49 år.

Godnatt från "fel kust" som syrran säger :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0