Traggis

Har en traggis till dotter, snackar och stollar sig hela tiden. Är väldigt sött..men inte när man ska sova :)

Hade ju tänkt att blogga igår men så dog internet...tradigt! Skönt att det var tillbaka idag :)

Igår var jag och Molly i Malmö. Åkte tåget från Hässleholm vid 10:42 så vi var i Malmö vid 11:30. Väl där träffade vi min fd kollega Anna. Käkade lunch på ett mysigt ställe med otroligt god mat, stort salladsbord! Mumsigt! Kommer dock inte ihåg vad stället hette. Sen gick vi på stan en runda. Handlade sen semla och chokladbiskvie som vi käkade hemma hos Anna och drack mumsigt kaffe till :) Molly var en toka som vanligt och rullade flera gånger från rygg till mage...men hon blev förbannad varje gång hon hamnade på mage :) Gick sen ut en runda till på stan. Bestämde sen träff med Cissi. Vi käkade pasta på Pizza Hut..gott! Åkte hem vid 20:48. Blev en lång dag men det vara bara skoj, Molly var hur duktig som helst..var en riktig solstråle förutom när hon blev hungrig och jag var inte tillräckligt snabb med maten :)

Idag var det BVC besök kl 10:00. Hon hade gått upp 164g sen sist..inte så mycket men hon följer sin kurva nu. Hoppas att hon börjar öka lite mer i vikt nu när hon har börjat att käka puréer. Blev även informerad om att vi ska börja med smakportioner av gröt..trodde inte man började med det redan men tydligen ska man det. Vi hoppas på att kräkningarna försvinner nu också..*hoppas hoppas* Fick rådet att ge henne puré vid lunch och gröt vid kvällsmaten..sen när hon har testat sig igenom alla grönsakerna ska man lägga till fruktpuréer efter lunchen.

Efter BVC gick vi förbi Sandys och köpte ett dinkelbröd som är sååå gott! Gick ner till Elin och fikade (läs åt frukost). Matilda var också där och hälsade på. Vid 12:40 kom Dick och så körde vi in till stan, han skulle till sjukhuset för att prata med en läkare om sina njurar. Han har njursten och får ibland riktigt ont i magpartiet..var länge sedan han hade ont nu..skönt. Är inte roligt att se att han har så ont att han knappt kan stå. Tanken var att jag och Molly skulle gå på stan lite men Molly sov som en stock så jag satt och väntade i bilen ett tag och sen körde jag ner till stan, ställde mig på 10 minuters parkeringen utanför H&M och snabbt in där. Jeansen som jag såg i Malmö fanns inte där i Mollys storlek..de verkar poppis men de hade varit så bra för henne..är inte ofta man hittar byxor som passar hennes smala midja och korta små prinskorvsben.

Körde sen inom McDonalds..blää tyckte inte att det var alls gott..beställde fel mat. Hade tänkt att ta sallad men när vi kom in så träffade vi Marie E/R och då blev jag så distraherad så jag beställde El Nacho-burgaren istället för sallad..så tokigt och så förvirrad man kan va!! Jag gillade den inte alls..kanske var för att jag var så inställd på sallad..

Nu ikväll har jag och Molly promenixat en 1-timmes runda med Elin och Wiggo. Var riktigt skönt!! Dick och Roger var och tränade innebandy. Duktiga grabbar.

Oj blev ett långt inlägg, nästan en hel novell..haha! Nu ska jag sova, imorgon är det dags för babysång igen efter en veckas uppehåll. Trevligt! Nattinatti!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, ja läste 164 kg...Då hade hon ju verkligen ätit bra,haha:) Full rulle every day,tur att d bara e skojiga saker ni gör så att d laddar energi. Puss

2009-02-25 @ 12:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0