Skojig dag

Då ligger man här i sängen med datorn igen, dags för some blogging :) Dagen har varit rolig, började med att Elin, Wiggo, Thesse, Wille, Mia och Tuva kom på lite frukost kl 09:30..var trevligt..kidsen studsade (kanske lite överdrift) i Mollys hoppgunga.

Efter det så käkade jag och Elin lunch..gjorde en pastasås med kyckling, soltorkade tomater, spenat, vitlök och matlagningsgrädde..var faktiskt riktigt gott..och mättande..blev proppmätt.

Carro hade ringt Elin och frågat om hon och Wiggo skulle till Öppna förskolan idag så jag och Molly hängde med dit och tur var väl det för då kom jag ihåg att jag skulle lämna nyckeln till församlingshemmet som vi lånade till dopet igår..hade jag totalt glömt annars. Var trevligt på Öppna förskolan..

Väl hemma igen så var tanken att plocka undan efter dagens besök men så blev inte fallet..halvvägs genom diskmaskinstömningen så började den lilla loppan att pipa så då blev det blöjbyte och lite amning. Dock var hon inte nöjd och var jättetrött men ville inte somna, bara tjurade och var ledsen. Sen kom Dick hem och då kunde hon smajla och vara glad ett tag innan hon kom på att hon var trött. Ammade henne igen och då somnade hon när hon var klar. Mamman blev också trött så vi gick in i sovrummet för att vila vid 18:30-tiden...somnade såklart båda två ganska snabbt och vaknade vid 21:45..ojsan..helt upp och nervänd kväll.. Loppan fick mat och blev pyjamasifierad och sen somande hon igen. Har glömt att säga att hon sov hela natten i sin egen säng utan bekymmer, så det var skönt!

Nu ska jag också sova..ska till BVC imorrn för vägning och mätning..ska bli skönt att se hur mycket hon har gått upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0