Överdosering av C-vitamin?

Kan man få det? Känns som om jag har proppat i mig frukt hela dan. Började med smoothie till lunch..sen ikväll slank det ner en smoothie till och sen mumsade jag i mig ananas och drack lite apelsinjuice..gotte! Visste ni att ananas innehåller ett enzym som är proteinförtärande och irriterar hud och slemhinnor. Arbetare på ananasplantagen kan få sina fingeravtryck "utsuddade" om de har daglig kontakt med ananasplantorna. Skumt! Känns lite scary att mumsa i sig sån frukt..

Det gick bra att bada idag..var mysigt! Kidsen hade det hur skönt som helst i vattnet och vi provade på att dyka med dem igen, Molly såg väldans förvånad ut..sött :) Kom fram en flicka och frågade vad kidsen hette o så. Sen kom hon fram till där vi stod i vattnet och så började hon prata. Förljande konversation utspelade sig:
Flickan: -Jag har en syster hemma som har svinkoppor.
Jag: -Jaha vad tradigt.
Flickan: -Jaaa...
Jag: -Men du har inte fått det?
Flickan: -Nää..
Jag: -Jaha men då får du kanske det.
Flickan: -Mm..
Sen gick hon..kom på precis när jag sagt det att det var kanske inte så snällt att säga...hehe..kommer hon kanske bli ledsen..schysst jag e..låter kanske konstigt när man skriver det men det lät så knasigt i verkligheten.
Sen gick vi upp till den lilla babypoolen där de kunde sitta och plaska lite.

Efter dusch och påklädnad så stack jag, Dick och Molly till Hemköp. Handlade lite gottigt pålägg och lite frukt. Innan vi stack hade Elin fått nycklarna till vår lägenhet så hon och Wiggo var där när vi kom hem igen. Wiggo och Molly mumsade i sig gröt..Molly är så duktig...gröt funkar verkligen superbra! Sen tryckte vi i oss dinkelbröd, smoothie, kaffe och mumsigt pålägg. Gott! Idag har varit en kass dag..har bara käkat mackor..ingen lagad mat..inte bra alls! Aja mig! Får bli bättring på det där.

Molly och Wiggo stollade sig på lekmattan och det slutade med att Molly låg i bara blöjan..hehe. Fast det var jag som hade tagit av henne..inte Wiggo..liiite för tidigt än..fast att han redan visar tendenser till en massa pussande på henne ;)

Just nu ligger det två snarkisar bredvid mig..hehe..den ena värre än den andra..egentligen är här tre snarkisar..Tux..den vita katten brukar kunna dra lite timmerlass han också...han är nästan värst..haha!

Sitter och kollar på CSI samtidigt som jag bloggar..ska dock lägga ihop locket till datorn snart och sova. Imorrn har vi inget planerat på förmiddagen så vi kan ligga och gotta oss en stund imorn :) På eftermiddagen är det babycafé.

Natti natti!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0