Dop

Då var Molly-busan döpt. Molly Linnéa Elizabeth Nordström heter hon nu. Dopet blev perfekt, hon var så snäll och go och skrek inte ett dugg när prästen höll henne.

Jag fick ju den trevlig uppgiften att läsa den där.. Gud vi tackar dig.. tack för den Dick..han var snabb och säga att till prästen att  Anna läser ju så bra så det kan hon göra. Men det gick nog bra..var noga med att inte titta mot Elin, Roger, Wiggo, Jenny o Carro..då hade jag nog börjat att skratta..hihi..hade inte varit så bra.

De andra kidsen skötte så också bra..Harry la sig mitt i gången på mage och tittade på när Tonalerna sjöng..hehe sött :)

Per sprang från ena sidan till den andra sidan som en ekorre för att ta bilder..ska bli skoj att se dem..men de är säkert helt perfekta..han e en sån otrolig fotograf. Brorsan filmade..ska bli skoj att se..jag slutade att sjunga så fort jag såg att han närmade sig med kameran..hemskt att höra sig själv prata men sjunga?? Nä  fy för..

Sen bar det av till Hörja församlingshem..där bjöds det på smörgåstårta som Dicks mamma hade fixat! Mumsigt! Och sen blev det prinsesstårta med vit marsipan på och hallongrejs inuti...gottit!! Kl 15:15 hade vi städat o gjort klart allt så då pep vi därifrån. Hon fick  väldans många fina presenter. Tack alla!!

Kvällen har ägnats till att städa...får besök imorrn av Thesse, Wille, Elin, Wiggo, Mia och Tuva. Mysigt!

Igår var vi hos familjen Nilsson/Strandberg..var mkt trevligt! Tacos och lite Buzz e ju aldrig fel och ananaspaj på det...gott! E roligt att vi träffas då och då..men nu har de ju satt ribban..blir det väl att vi andra också får ge oss på att laga mat och inte beställa..hihi :)

Har lagt lilla loppan i sin egna säng nu..vi sa det att nu är hon stora tjejen när hon är döpt så då får hon sova i egen säng..hon har ju sovit mellan oss innan..och det har varit så mysigt..hoppas att hon inte vill sova i den andra sängen..hehe nä..skojja bara..det e bara bra om hon lär sig sova där nu.

Nu är det sovedags, är skittrött! Vaknade ju kl 07:00 idag så nu är det nanna kudden som gäller.

Kommentarer
Postat av: Thesse

Tack för idag, jätte trevligt!!! Jag blev inspirerad av att Molly sov i sin egen säng så jag ska nog testa med Wille i natt, fast problemet är att han aldrig kan ligga själv å somna måste skrika en massa först. Hoppas ni hade trevligt på öppna förskolan.

2009-02-09 @ 14:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0