Aktiv dag

Dan började med en liten bebis-mamma träff. Mkt trevligt och sjukt god paj!!! Spelade lite Buzz också..hihi skoj!

Sen var det hem och käka lite mat..Molly sov från 14 tills jag väckte henne 17:10. Då fick det vara nog med sovandet..tänkte att hon skulle vara riktigt utvilad och glad eftersom Dick skulle ha Wiggo på besök också medans jag, Elin, Thesse och Mia simmade. När sleeping-beauty vaknat till lite så fick hon testa palsternackspuré igen. Gick jättebra. Hon är en duktig tjej, just nu ligger hon och ussar med 4-månaders nappen..ser ju lite annorlunda ut..lite större. Så den tog hon nästan direkt också. Glömde skriva igår att jag glömde att värma Mollans mat..hade ingen tanke på det..var Dick som kom det när hon hade ätit halva typ..har du inte värmt maten sa han..eehhhh..nej sa jag.. Gick ju bättre sen den blivit varm..tyckte väl att den var lite seg och så när jag la upp den..blev ju lösare när den blev varm...

Sen när Molly ätit kom Wiggo och Elin..missade precis Mollys ätande. Wiggo fick gröt och sen stack vi och simmade. 40 längder blev det idag också. Skööönt! Fast jag är ju världens långsammaste på att simma..När jag hade 10 längder kvar var typ Elin klar..hon är ju en riktig toka..simmar ju så fort! En annan viftar lite med armarna som en skrämd insekt..haha!

Ringde hem till Dick när vi hade simmat klart och där hemma var det lite kaos, Molly var en argbigga och Wiggo var inte glad han heller. Bajsat hade han också gjort så Dick fick känna på hur det var att byta en bajsblöja från en bebis som äter mer riktig mat än Molly. Nice..haha! Busungarna hade sen somnat typ en liten stund innan jag och Elin kom hem..Wiggo sussade så sött på ett täcke på golvet och så hade han en av våra stora sittkuddar som huvudkudde..gulligt..snarkade gjorde han också :) Hade beställt sallad på Valentino som vi hade med hem...mumsigt!! Och så mätt man blir på sallad...galet.

Nu ikväll har Molly badat..hon luktar så sott..använder den babyoljan och duschgrejen från Natusan med lavendel i..gott..hade man nästan kunnat använda själv :)

Molly har börjat med en tokig grej..ligger och slår med höger arm upp mot sitt ansikte..typ upprepar samma grej hela tiden..ser jättedumt ut..har hon nappen inne ligger hon och slår på den..undrars vad det är för beteende..

Nu är det sovdags! Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0