Balunsande

Igår var det två st balunser att gå på. Wiggos 1 års kalas och Charlies 2 års kalas. Wiggo fick en gungälg från IKEA av mig, Dick o Molly och Charlie fick coola svarta tajta brallor och en häftig skjorta till det. Var väldigt trevligt på båda ställena.

Idag gick vi ner en runda till Elin och Wiggo på fm. Käkade supergod smörgåstårta och vanliga tårta. Tack så mkt! Och så kollade vi ju såklat på alla nya grejer som Wiggo fått. Många bra och fina saker! Wiggo sov när vi kom men vaknade efter en stund..Elin väntade lite med att hämta honom och Molly lekte med en sån där klubba som man ska slå ner klossar på en bräda och så vänder man på den och börjar om. Rätt som det är slår hon mig på foten och jag säger aj..då kommer det ett skratt där uppe ifrån...tyckte Wiggo var jätteroligt :)

Molly somnade på vägen hem från Sjöö's och sen sov hon 1 ½ timme. När hon hade vaknat fixade jag bebisplättar till henne som hon gillade. Gjorde ett helt gäng och slängde i frysen, bra att ha som mellis lite då och då. Sen på em och ikväll har hon varit lite gnällig och velat vara nära bara.

Fick kämpa med henne för att få henne att sova nu ikväll..hon har varit krånglig i några dagar nu och vi har försökt det mesta som dock efter nån timmes försökande har slutat med att hon har fått sova mellan oss. Dumt att ge mig sig..jag vet. Men nu ikväll tänkte jag att jag inte skulle ge mig, hon skulle helt enkelt sova i sin säng. Efter mycket om och men fick jag henne iallafall till att ligga ner och inte sätta sig eller ställa sig upp hela tiden. Är lite komiskt när man har lagt henne och gått ut ur rummet och så går man in efter en stund..då står hon upp och skrattar och hoppar i sängen..tokiga unge! Till slut somnade hon iallafall..skönt för henne att sova i sin egna säng..hon sover ju bättre då. Läste nånstanns att när de har lärt sig nåt nytt som tex sitt, krypa eller gå så störs ofta både nattningen och sömnen ett tag för att sen rätta till sig igen. Läste om några nattningsmetoder som vi ska testa om det är likadant imorrn.

Nu ska jag också sova. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0