10 månaders besök på BVC

Idag var jag med loppan på 10 månaders kontroll på BVC. Hon hade ökat mer i vikt än jag hade trott. Hon hade gått upp ca 500g och väger nu 8030g och hon hade växt 3 cm så nu är hon 70cm. Hon hade sovit när vi gick ner till BVC och jag tänkte ta upp henne 5 min innan vi skulle in så att hon skulle vakna till men precis när jag väkt henne så kommer Anna ut och säger att vi lika gärna kan komma in nu. Ingen bra idé..Molly hann inte vakna till innan vi kom in till doktorn så det var gallskrik och klängade på mig som gällde. Och hon ville icke ens ta i klossarna som doktorn höll upp åt dem..efter ett tag tog hon en..och slängde iväg direkt..doktorn blev lite putt på henne när hon hade gjort det 5 ggr. Men sen fick hon pilla på ett halsband med fjärilar och grejer på och då blev hon glad. Så pass att hon till och med kunde tänka sig att ta båda klossarna och slå dem mot doktorns klossar..överkurs sa doktorn..och till slut slog hon sina egna klossar mot varandra. Då var doktorn nöjd. Sen fick de höra hennes tragg också..hon pratade och pratade och pratade..doktorn tyckte det var roligt och busade lite med henne.

När vi var klara där så träffade vi Thesse och Wille som hade tiden efter oss. Wille hade också  vuxit en del på både längd och vikt. Våra små bebbar börjar bli stora nu.

Ikväll välkomnade jag hösten lite i förtid..tog en varm dusch, på med morgonrocken, kröp upp i soffan med den tredje delen i Twilight-serien, en kopp ananas-kokos te och en filt. Mysigt som bara den. Dick var och tränade och Molly somnade redan 19:30 så jag hade det så lugnt så. Härligt!

Kommentarer
Postat av: Elin

Åhhh va mysigt det lät med duschen, teet, boken o va ensam!!!:)

2009-08-26 @ 22:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0