Härliga vår

Åh vad det är härligt med vår! Blir ju så lycklig!! Jag och Molly hälsar denna veckan extra välkommen för denna veckan jobbar pappa Dick bara 4 dagar..tjooohoo vad roligt!

Helgen som varit har inneburit en massa roligheter. I fredags när jag och Molly ändå var ute och promenerade så gick vi inom Anneli med familj och fick en kopp kaffe, sen bar det av hemåt i en rasande fart för vi skulle följa med Dick in till stan när han besiktigade bilen. Vi gick på Maxi medans han var på besiktningen. Körde till Mollys mormor och morfar där syster med familj och Malte också var. Fikade ute i solen (HÄRLIGT!) och därefter stack vi hem igen och duschade och gjorde vid oss på 40 min..bra jobbat fam Nordström/Selander! Studsade på lätta fötter ner till fam Sjöö där även Thesse, Jocke, Wille, Louise och Tobbe var. Var riktigt trevligt!! Spelade spel och åt gott..och jag drack vin för första gången på över 1 år...så gott så!

Lördagen bjöd på babysim som vanligt och det gick bra. När vi gjorde björnen sover så siktade Wiggo in sig på Mollys öron men hon gjorde en fuling tillbaka och la handen bak ryggen på honom och knep till..de är så söta :)
Vid 13-tiden stack vi iväg till blekingelandet. Var firande av en 50-åring och en 20-åring som stod på schemat. Vi var på kina-restaurang inne i Karlskrona och käkade..mums mums..men oj vad mätta vi var. Molly var så duktig så och satt i en stol och busade. Robin placerade sig inte alls strategiskt..han satte sig vid hennes sida och fick plocka upp leksaker stup i kvarten..men det hör väl till när man är farbror :) När vi kom hem tittade vi på lite filmer från när Dick, Robin och Jonna var små. Dick han snackade som bara den och sa så roliga saker.

Inatt sov vi i Jonnas rum och Molly hade sin resesäng och jag och Dick delade på Jonnas 120-säng. Jag la mig längst in..hihi..så Dick fick gå upp de 2 gångerna som Molly ville ha nappen. Vi vaknade vid 8:30 av att Molly låg och skrapade på kanterna på resesängen..att känna och skrapa med händerna på olika material är inne just nu. Jag pallade mig upp och tog med loppan ner och fixade gröt. Sen var det bara bus med faster och farmor som gällde. Dicks gudmor med sambo kom på besök och fick träffa lilla loppan. Det lever de nog länge på för det kom ett och annat smile från loppan :)

Vid lunch traskade jag och svärmor ut på en promenad..tänkte att Molly kunde sova men nja..tog väldigt lång tid innan ögonen gick igen. Var ju så många roliga träd att titta på. Gick till medelhavet (en sjö) och sen tillbaka igen. Käkade sen smörgåstårta och vanlig tårta eftersom Robin fyllde år idag och Conny på onsdag. Väntade sen på att Connys släkt skulle komma men tillslut så fick vi börja att packa ihop grejerna för att åka hemåt. 15 min innan vi körde så kom de så de fick inte träffa oss så länge. Får bli längre stund nästa gång.

Bilresan hem gick bra denna gången, Molly vaknade när vi körde in i Tyringe och var så busig. Höll på med en massa tokigheter ända tills hon skulle sova igen i sin säng. Hon ville icke ha täcket på sig, så fort man la på det så satte hon upp fötterna och föste bort det så nu ligger hon och sussar utan täcke.

Nu ska jag sova. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0