Grillning och härligt väder

Inatt höll loppan mig vaken ett antal gånger..satte nog i nappen ca 20 ggr efter att hon hade vaknat och blivit pipig. Vid halv åtta imorse fick hon ersättning av Dick och sen tog hand om allt pipande. Skönt! Fast hela dagen har blivit upp och ner idag för vi vaknade väl inte förrens kvart i tio hela familjen. Då brukar hon redan ha ätit gröt och vara påklädd och så. Låg och drog oss lite till, Molly verkade inte så hungrig för hon bara busade.

Efter frukost började vi att städa..både i lägenheten och på balkongen. Slängde alla döda blommor på balkongen från förra året..var t o m en stackare kvar sen förrförra året. Ska köpa lite nytt och sätta där ute..blir nog pelargonier tror jag. Tyckte förr att de var riktiga pensionärsblommor och det var bara gamla som hade såna..men nu är jag väl också gammal så nu gillar jag dem :) Fast de kommer säkert att dö..är så kass på att vattna.

När vi var färdiga med städandet handlade vi på Hemköp..karré, potatisgratäng, sallad och glass :) Carro, Per och deras hund Pricken kom vid 17:40 tiden. Vi grillade och det var sååå gott! Första grillningen för iår är nu avklarad. Vi låste in katterna i datorrummet så Pricken fick vara i fred i vår lägenhet. Fritz hade nog annars käkat henne med hull och hår..han är inte riktigt glad i hundar. Gick jättebra och Pricken var så duktig. När Molly hade somnat så somnade Pricken vid hennes fötter. Gulligt värre :)


Var en mycket trevlig kväll med gott sällskap :) Drack en iskall San Miguel-öl idag..mums vad gott det var! Fast jag gillar bara att dricka typ en eller två öl..sen blir det kvalmigt tycker jag. Snackade även om att göra egen Sangria..Carro och Per brukar göra det så vi ska nog testa det också. Gott att  ha en bringare sånt i kylen i sommar..men oj så farligt..får hålla fingarna i styr så man inte går och smuttar på en sån hela dagarna.

Loppelådan nästa! Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0