Fullt upp

Helgen är en en gång över och denna helgen var en busy helg. I fredags var Molly hos kompisen Wiggo. De lekte ihop medans jag var och  klippte mig i stan. Hade gått bra men hon hade varit väldigt svårflörtad med leenden. När jag kom tillbaka hade Dick kommit hem från jobbet och stuckit ner till Sjöö's. Jag följde sen med Elin in till stan igen..shoppade lite på Coop och systemet. Hann även med en runda inom Marlene som låg och göttade sig i solen. På kvällen var det grilledags hos Sjöö's. Grillat och vin är aldrig fel!

I lördags var det avslutning på babysimmet. Mollys mormor och morfar var och kikade när hon plaskade. Det var skoj tyckte hon, smilade åt dem hela tiden. Sen var stora rutschbanan också igång så det blev ett åk för Mollys del. Hon åkte med pappsen..tyckte väl att det var sådär. Efter simmet var det lunch hos Sjöö's. Det bjöds på pyttipanna med ägg och grejer. Gott! Lunchen intogs ute i solen.härligt!! På kvällen packadevi in oss och Molly i bilen och åkte till Helsingborg. Var överraskningsfest för Emely nere på Gröningen. Var kallt och blåsigt men ändå mysigt med goa vänner, grillning och gott vin :) Åkte senare hem till Carro o Per där partajandet fortsatte med öl, kaffe o go chokladkaka. Var väldigt trevligt!

På söndagen åkte vi först upp till Halmstad och Brio-butiken där vi inhandlade lite grejs till Molly. Sen åkte vi hem till syrran med familj i Laholm. De håller på att bygga ut huset och det blir superfint! Där stannade vi tills kvällningen och blev bjudna på grillat (3:e dan i rad men det är ju så gott!). Jättegod sås hade Helena gjort..kommer dock inte ihåg allt som var i den. Vill gärna ha receptet sen syrran :) På vägen hem så körde vi inom mamma o pappa med grejer från Laholm. Molly fick välling  där och oj vad hon stojjade! Hoppade som en galning och tröttade ut både mig, mamma och Dick i armarna. Sen ville hon icke somna! Somnade inte förrens vi kom hem. Toka!

Idag har vi tränat som vanligt på måndagsmornarna. Molly käkade när vi kom hem och sen sov och sov och sov hon. Vaknade vid halv fyra, skönt för mig för jag fick mycket fixat under tiden.

Waaa...nu åskar det här! Fjantig som jag är så får jag lite panik när det åskar på natten..ihhk!!! Hoppas att det inte kommer så nära.

Nä nu ska jag sova. Natti!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hallå Anna!



Vad kul att du hittade till min blogg.



Så söt lilla Molly är. Förstår att du är världens stoltaste mamma.



Ha det så bra!



Kram Linda

2009-04-28 @ 16:49:27
URL: http://farmorslillamadahjarta.blogspot.com
Postat av: Sys

Ha ha ha här skulle vi göra oss till och grilla så hade ni käkat det hela helgen, ja ja det e såna tider nu. I såsen hade jag olivolja,kinesisk soya, balsamvinäger, ketchup, strimlad lök och skivad vitlök. Några mått har jag inte utan man får höfta och smaka...lycka till!

2009-04-28 @ 21:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0