Första bettet

Ikväll så har Molly haft svårt att komma till ro. Vaknat lite av och till och velat ha nappen osv. Men rätt som det var hörde vi ett stortjut från sovrummet och hon var så otroligt ledsen, bara grät och grät. Dick tog upp henne och vi tog med henne till vardagsrummet. Jag hade henne i mitt knä och då ser jag värsta färska myggbettet vid ögat på henne. Så det måste ha varit en liten attans mygga som väckte henne. Vi har fönstret lite öppet för det blir så otroligt varmt här i sovrummet så det är där den lilla rackaren har kommit in. Aja myggan! Nu är hon lugn och har dragit snutten över huvudet (som skydd kanske? ;) ).

Imorse var vi på öppna förskolan. Var mycket trevligt! Molly smakade melon och det var mumsigt tyckte hon.

Efter lunch körde vi in till stan. Köpte några t-shirts och en solhatt till Molly på H&M för ett presentkort som jag hade. Gick sen upp till mitt jobb och hälsade på. Fikade och snackade med dem. Var skoj att träffa lite arbetskamrater och Molly trivdes som bara den. Smilade och busade :) Hon visade ingen tendens till att vara trött så när vi sen skulle hem satte jag henne i vagnen och då slocknade hon direkt så hon måste ha varit jättetrött. Fick lite datum att boka in för äventyr med jobbet..först är det avtackning för en bygglovshandläggare som går i pension, sen är det middag med en vår avdelning + en som gick i pension förra året och sen är det vår/sommar utfärd..är en heldag..får se hur vi löser det men det fixar ju sig säkert. Dick ska nog ta ledigt den dagen.

Ikväll var jag på Gangstarparty hos Elin. Handlade bara ett par shorts till Molly..funderade på en t-shirt också men det fick räcka med shortsen. Se bild nedan.


Wiggo fick likadana så de kommer nog att bli så söta så i dem :) De var väldigt mjuka och sköna.

Imorrn kommer det hit en kabelman kl 9:00. Har bytt från Boxer till Viasat så han skulle fixa med det. Så då får man väl vara uppe och vara anständigt klädd..antar att det inte är nån tio-poängare som kommer hit så man behöver ju inte anstränga sig så mycket :)

Nu snarkas det från alla håll och kanter här så nu får jag släcka ner här och börja peta (läs slå) på mannen brevid med ett av Mollys gosedjur..det är så perfekt för det ändamålet! En stor, lång och röd (inte för det har nån betydelse) flodhäst. Natti!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, en lång röd flodhäst..En sån behöver ja me om ja inte ska bli helt utsliten i armar o ben:)Hoppas att kabelmannen e snygg! (låter lite äckligt me kabelmannen....)

Pusspuss

2009-04-16 @ 08:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0