Fixande och trixande

Dick har fixat med bloggen nu lite grann. Men han håller på att bli tosig på mig :) Jag är riktigt petig gällande designen..är det nån millimeter fel hit eller dit eller om färgen inte matchar perfekt så måste han ändra..han har fått ändra en massa gånger för att bilderna inte var precis så snett som jag ville..fetstilat hit och dit..mellanrum som ska fixas..storlek på rubrik och text m.m..han har suckat ett antal gånger :) Skönt att han står ut med mig..skulle jag gjort det själv hade det tagit längre tid :) Och tack darling för att fixar :)

Helgen har bara inneburit en massa slappande..skönt men ibland vill man att lite ska hända.

I fredags så var jag och Molly ute på promenad med Roger och Wiggo. Gick en hyfsat lång runda och varmt var det. Man är knasig som inte tar med en vattenflaska med ut när man går..borde nog göra det nästa gång. På kvällen så grillade jag och Dick..det var gott! Gick och la oss jättetidigt..typ halv tio.

I lördags var det babysim som varje lördag. Jag var inte med denna gången så Dick och Molly fick plaska själva med de andra föräldrarna och barnen. Gjorde ett skumt dyk som Molly inte gillade, hon blev ledsen efter det. Var ett överkurs dyk som var frivilligt. Är bara en gång kvar nu, nästa lördag. Då kommer nog Mollys mormor och morfar och kollar. Efter simmet var det lunch hemma hos oss med Elin, Roger och Wiggo. Vi fixade kycklingsallad, var om jag får säga det själv väldigt gott :) Kaffe och lite mörk choklad på det :) På eftermiddagen inhandlade vi grejer till att göra egen Sangria. Oj så gott det var! Satt ute på balkongen i solen och drack iskall Sangria..mmmm! Det var väldigt lätt att göra också..gjorde som Carro och Per brukar göra (tror jag) och blandade i en bringare en tredjedel rött vin, en tredjedel apelsinjuice och en tredjedel fruktsoda. Och i med lite tunt skivad apelsin och is. Nästa gång ska vi ha i en tunt skivad citron också. Riktigt enkelt och supergott! Vi tog av boxvinet som vi hade hemma men man kan köpa billigt tetravin på systemet för alla de andra ingredienserna tar ändå bort vinet karaktär så det kvittar om det är ett vin för 30:- eller för 300:- (har jag läst).

Idag vaknade loppan 06:20 och ville ha välling. Hon käkade hela och sen la jag henne i sin säng men där busade hon bara..sprallade och höll låda. Så jag tog över henne till oss i hopp om att hon skulle somna...men icke!! HOn bara busade och busade. Efter 2 timmars grejande så tog Dick över och gick upp med henne..så fick jag sova lite till. Snällt! Gjorde eget mellanmål till henne idag. Mixade banan, äpple och päron. Hon tyckte att det var lite konstigt först men sen åt hon glatt av det och ville bara ha mer och mer. I eftermiddags körde vi ut till Mollys mormor och morfar som kom hem från Kreta imorse. Bruna var de allt och verkade ha haft det väldigt skönt. Molly var på riktigt bushumör och skrattade gott åt morfar när han hoppade framför henne och sen när han gjorde ploppljud med munnen.

Nu ska jag sova. Ska ju upp och gympa imorrn. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Mia

Bloggen har blivit kanonfin! Kanon med receptet på sangrian, ska testa göra det när Mogge ska ha 30-års fest! Kramis

2009-04-20 @ 20:14:40
Postat av: Helena

Jättefin blev sidan och det var väl värt allt ditt gnäll hi hi hi. Jadu Sangria slinker lätt ner...fick en flash-back.....jag och en kompis bodde i Halmstad gick till en central park med 2 liter Sangria och la oss i solen för att steka oss efter ett par timmar så kan jag säga att vi kunde inte gå riktigt raka vägen hem....

Alltså-det kan gå hur som helst när man hinkar i sig den en varm sommardag...

2009-04-20 @ 22:11:53
Postat av: Helena

Hej

Så snygg sidan blev, var säkert väl värt allt ditt gnäll...hi hi

Åsså den här Sangrian, jadu den är livsfarlig.....fick en flash-back nyss....Då jag och en kompis bodde i Halmstad så tog vi med oss 2 liter Sangria till en central park för att slappa och steka oss lite i solen....efter ett par timmar kan jag säga att det var grymt svårt att gå raka vägen hem.....alltså, Sangria är väldigt avslappnande he he he

2009-04-20 @ 22:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0